Oscuro animal tells the tale of a voyage from the jungle to the city by three women obliged to flee from the harrassment of Colombia’s rural war. Each will undertake her own journey in search of peace and quiet. Arriving in Bogotá, they will draw breath before tackling the new period of their lost lives.