What starts as a race from religious extremists and local law enforcement quickly escalates to a nationwide manhunt involving the highest levels of the Federal Government. Roy is a father who will ultimately risk everything to protect his eight year-old son Alton and help fulfil a destiny that could change the world forever in this genre-defying film as supernatural as it is intimately human.