The powerful aggressive rock 'n' roll of The Stooges, who came out of Ann Arbor (Michigan) during the countercultural revolution, was like a bombshell on the music scene of the late 1960s. With their fusion of rock, blues, R&B and free jazz, the band that Iggy Pop started out in laid the foundations for what would later be known as alt-rock. Gimme Danger tells the epic story of The Stooges and presents the context in which one of the most important rock bands of all time evolved musically, culturally, politically, and historically, through their adventures and joys and sorrows, and recalls their sources of inspiration and the reasons for the early commercial challenges they faced.