The Chilean documentary maker Ignacio Agüero is preparing his first fictional feature film based on an old documentary project that he never completed. In the early 1980s, on the island of Meulín, in the Chiloé region, a young couple disappears in the woods in the area totally without trace. A myth developed around this mysterious tragic love story. Ignacio Agüero will travel to the scene of the crime in search of locations and non-professional actors to finally gradually discover how his film is going to develop.