At the age of 19, Eduardo Chillida (1924-2002) was a highly gifted athlete well on his way to becoming a football legend. However, a brutal injury during a game put an end to his professional sports career. Nobody except Pilar Belzunce, his life-long partner, suspected that the young goalkeeper from Hernani was about to rewrite his future and die decades later as one of the 20th century’s best sculptors. Chillida: Esku Huts is not a conventional biography, but a poetic, intimate look at an artist second to none. A person who remains alive through his work, his eight children and some of his closest collaborators.