There are 10 million Armenians in the world. Of these, 3 million live within what are today the borders of Armenia, independent republic. The remaining 7 million are spread over several countries. They form the so-called Armenian diaspora. All of them, inside and outside of the country, share a single sentiment, almost holy, towards an Armenia which is at the same time splendid and sorrowful.