Death has been considered and lived in many ways throughout human history. We could say that ours is just like any other, but also that it is so special and different that it breaks away from the relative coherence assigned to it in the past. In Basque, Mara Mara means the sound of snow hitting the ground. Light and darkness pierce this film made during a blizzard in the Pyrenees.