Attracted by its charm, Fermin Muguruza went to The Big Easy to record “Irun Meets New Orleans”, where he adapted to the sounds of New Orleans eight songs from his career, interpreted two of the city’s classics, and made a documentary, Nola? about the situation ten years on from hurricane Katrina. All filmed with the crème de la crème of the local scene: from the historic Preservation Hall Jazz Band to bounce rapper Katey Red, with collaborators from Galactic, Dr. John and Trombone Shorty.