The idiosyncrasy of the Basque Country is founded on the forest and wood. In this documentary we will travel from antiquity to the future, demonstrating the relationship between the person and wood. To do it, we will take the life experience of the people chosen and the opinion of renowned world specialists to show, by means of a multifaceted combination of history and stories, the principal keys of the forest and wood yesterday, today and tomorrow.