Making the most of the celebrations on the Eve of St. Agatha -a Basque tradition where groups of people, accompanied by improvisers of Basque verse (bertsolaris), go round the houses in a festive atmosphere singing verses to the beat of their walking sticks- the bertsolari Maialen Lujanbio strongly condemns gender-based violence. Verse after verse, she denounces the different kinds of male violence, and our impossibility to overcome it. Taking the occasion as their excuse, twenty young Basque artists draw on different animation techniques to helm a collective creation.