In 2003 the Spanish National High Court closed down the only existing newspaper in the Basque language: Egunkaria. It closed down the dailypaper and accused members of its editorial board of belonging to ETA. Seven years later is was proven during the trial that those accusations had no basis: all of the defendants were set free. This documentary doesn’t show that sad injustice, but the inspiring creation of the first newspaper in the Basque language, Euskera.