Driven by the insecurity of her working situation, Julia, an employee at the Comodoro Rivadavia (Argentina) casino, gives in to the temptations of Gwynfor, a laconic man of Welsh descent, who promises her an administrative job with the oil company he works for. By the time she realises her mistake they are already well into the desert as they set out on an arduous hike across the Patagonia plain. Hunting, sheltering in caves and abandoned buildings, with no way out in the middle of infinite distances, the difficult coexistence will change as the days pass. In a pickup truck, on horseback, guided by trackers, superintendent Hermes Prieto is hot on their heels, convinced of finding some kind of trace in the midst of the desert.