Made following the discovery of amateur footage shot in China in 1966 during the first and most radical stage of the Cultural Revolution, No Intenso Agora / In the Intense Now speaks about the fleeting nature of moments of great intensity. Scenes of China are set alongside archival images of the events of 1968 in France, Czechoslovakia, and, to a lesser extent, Brazil. In keeping with the tradition of the film-essay, they serve to investigate how the people who took part in those events continued onward after passions had cooled. The footage, all of it archival, not only reveals the state of mind of those filmed - joy, enchantment, fear, disappointment, dismay - but also sheds light on the relationship between a document and its political context. What can one say of Paris, Prague, Rio de Janeiro, or Beijing by looking at the images of the period? Why did each of these cities produce a specific sort of record?