Inspired by true events, this is the story of Gwendolyn Green, an elderly, widowed woman living out her days alone, inside a gated Palm Springs residence, as if she were stuck in another era. As Gwendolyn's lack of social graces and isolation start to close in on her, she picks up the telephone and dials 911 in search of human connection. Gwendolyn creates a special bond with the responding officer, finding in him the care and connection to the modern world she craves.
Gwendolyn Green will also be presented as an immersive installation experience on the 2nd floor of the Tabakalera building. Here visitors can watch the film within a replica of Gwendolyn’s kitchen where much of the film’s action takes place. Viewers will be able to open kitchen drawers revealing a life of worn cutlery, pickup the telephone to hear Gwendolyn’s voice, and see Gwendolyn’s hand written notes providing clues of her private life.