The story of Angelo, an African born in the 18th century and brought to Europe at the age of 10. Now a servant in the court of enlightened nobility, he skilfully employs his otherness to become an appreciated guest and attraction for the members of high society. Being close to the emperor, he decides to marry Magdalena, a young maidservant with whom he falls in love. On doing so, Angelo is inevitably shunned by the court. At the height of his prestige, he realizes that his otherness will never disappear, that he will never lead a normal life, and that he will always be an outsider. Based on true events.