Antton Merikaetxebarria (Bilbo, 1944) bizkaitar zinemagilea da. 1972. urtean egin zuen lehen film laburra: Oldarren zurrumurruak. Haren ondotik Barrio Rekalde Betolaza (1974), Arrantzale (1975) eta Euskal Santutegi sakona (1976) film laburrak egin ditu.