Leku aldaketaren fenomenoa ezaguna izan da euskal Herriko hainbat zonatan. Aspaldi zaharrenetik, saraitzu eta erronkari ibarretako artzaiek udazkenean Bardetara eraman ohi zituzten beren artaldeak negualdia igarotzeko. Ohitura honen oroitzapena jaso eta gerorako gordetzea izan da filmaren asmoa, argi nabari delarik bertan naturalezarekiko atxikipena, elementu zaharrenak gure denboretan erantsi zaizkionei buruz, hala nola artzai horiek bizi duten drama.