César Ardavin zinegileak Berlingo Urrezko Hartza lortuko zuen 1959an El Lazarillo de Tormes lanagatik. Bi urte lehenago, apaiz batek idatziriko kontakizun hau jarri zuen iruditan. Tonu izoztutako filme honetako andere bihotzduna da Sabine Bethman frantziarra baina adi bazaudete, Julita Martínez aurkituko duzue bitan banaturiko Alemania honetan. Harrigarria bada ere, ..Y eligió el infiernoko protagonista komunistak sentimenduak baditu. Baita barruko kezkak ere. Gizaki bat da eta ez beste lanetan agertu ohi den errairik gabeko piztia.