Mattia Pascal gonazale hutsa da, baina haurdun uzten duen emakume batekin ezkondu behar du. Erruletan diru asko irabazi ondoren, bere buruaz beste egin duenaren plantak egingo ditu bizi berri bat hasi ahal izateko; lehenik Montecarlon eta gero Venezian. Azkenean, porrot egin eta bere herrira itzuliko da; bertan, emaztea bere lagun onenarekin ezkondu dela jakingo du, eta bakardadean bizitzea beste aukerarik ez zaio geratuko.