Ama Lur, batez ere, Euskal Herriari eginiko kantu hunkigarria da; bertako lurren eta jendearen ikuspegi samurra. Ezagutzen den herririk arkaikoenetako baten misterioaren eta errealitatearen isla, adierazpen kultuen zein herrikoien bitartez, tradizio, sinesmen, arte, lan egiteko modu eta folklore propio eta berezien bitartez. Kaleidoskopio itzel horren erretratua bi urte luzetan filmatu zen eta hirurogeita hamar gai baino gehiago biltzen ditu.