Titón zinemagilea, Tomás Gutiérrez Alea (1928-1996), zinema garaikidearen ezinbesteko izenetako bat da. Dokumentalak Habanan jaio zenetik Guantanamera, bere azken filma, egin arteko ibilbide zinematografiko zabala erakusten digu, baita bere pentsamendu eta konpromisoen ibilbidea ere. Zuzendariaren beraren, bere senideen eta profesionalen lekukotzen bidez erakusten ditu ibilbide horiek. Kontakizunaren ardatz nagusia Mirtha Ibarra aktorearen ikuspuntua da, ikuspuntu zirraragarria eta ezinbestekoa. Bera da dokumentalaren zuzendaria eta Titónen azken 23 urteetako bikotekidea.