Yosemite bailarako eskalatzaileek irudikatu zuten kontrakultura amerikarrari buruzko istorio handia da, orain arte kontatu gabea. 50 urtez, Yosemiteko horma ikaragarrien aurrean, esploratzaile eta abenturazale askok materialismoa alde batera utzi, eta altueraren eta granitoaren arriskua eta adrenalina hobetsi zituzten. Yosemiteko pertsonaiek bizimodu erabat bohemioa egin zuten: beatnik alderrai gisa bizi, Parke Nazionaleko agintarien aurka borrokatu eta munduko igoera arriskutsuenetako buru izan ziren. Zuzia belaunaldiz belaunaldi igaro da, norgehiagoka, tragedia eta garaipenen artean, eskalatzeko arteak irudimenaren mugak gainditu dituen arte. Hauxe da istorio lotsagabe horren narrazio zoragarria: grabitate legearen eta lurraren legearen kontrako mende erdiko borrokarena.