Basilio Martín Patinok bederatzi gutun bidali zizkion Bertari 1966an. Ia berrogeita hamar urte geroago, Virginia García del Pino hamargarrena idazten saiatu da. Basilio Martín Patinok eta biek partekatutako gutuna, nortasun iheslariaren erretratua. Patinok berak emandako aginduan oinarrituta, «egin behar denari buruzko manu guztiak ahaztea», Bertari 1966an idatzi zion ikasle errebelde harengandik zer geratu den aztertzen du (gutun horien inguruko filma Martín Patinoren zinema-ibilbide bikainaren hasiera izan zen).