Cooper and Schoedsack’s debut behind the cameras took the shape of this anthropological documentary classic shot in the spectacular landscapes of Iran. The everyday life of the Bakhtiari tribe, in the former Persia, and their migration in search of pastures for their livestock: 50,000 people and their flocks must cross natural obstacles and overcome harsh atmospheric conditions to find food for their animals.