The best known monster film in the history of cinema, a mythical title that gave us one of the most lasting icons of the seventh art. The sad tale of the giant gorilla who loses his kingdom for an impossible love is not only a dreamlike take on the Beauty and the Beast myth, recovered by intellectuals and artists all over the world, but a fabulous display of special effects, spectacle, imagination and poetry in its purest state.