Logically, Merian C. Cooper, the master of extravaganza movies, was attracted to Cinerama, a surround sound screening system that caused a revolution in cinematic exhibition during the 50s. This documentary explores its possibilities by means of a series of itineraries through all kinds of landscapes and places intended to immerse spectators the screen.