A philosophical and ethological documentary. La Fura dels Baus reveals the motors that drive Mugaritz, the ideas behind its dishes, what it means for the team to achieve excellence and success, the suffering and the enjoyment... at the end of the day, how Mugaritz constantly creates and destroys. It highlights the constant risk, hence its title, but also the knowhow drawn from the effort and work of the many people past, present and future at Mugaritz; a place where culinary purpose has been surpassed by the creative process and its potential variables.