Haunted by his turbulent past, Mad Max believes the best way to survive is to wander alone. Nevertheless, he becomes swept up with a group fleeing across the wasteland in a war rig driven by an elite Imperator, Furiosa. They are escaping a citadel tyrannized by the Immortan Joe, from whom something irreplaceable has been taken. Enraged, the Warlord marshalls all his gangs and pursues the rebels ruthlessly in the high-octane Road War that follows.