María, a 17 year-old Mayan girl, lives and works with her family in a plantation on the Guatemalan plateau. Her days go by uneventfully until her parents arrange her marriage to the estate foreman, Ignacio. A film that landed a special mention at the last edition of Films in Progress and competed at the Berlin Festival, where it won the Alfred Bauer Award.