Javier Fesser directs a mad-hat adventure reflecting the spirit of the universe created by Francisco Ibañez. Agents Mortadelo and Filemón must put all their wits into failing to solve anything and wreaking havoc wherever they go to discover the whereabouts of Jimmy, a villain with a complex.