Meñique is the tale of a tiny little peasant man desperate to get his family out of poverty. A plague of insects and a meeting with the Magic Mirror will open the door to adventure. The Magic Mirror reveals the woman of his dreams and encourages him to head for the city with his brothers Pedro and Pablo. On the way there, Meñique realises that an enormous enchanted oak tree has plunged the King’s Palace into darkness, leaving it without water.