Nobita Nori is a rather clumsy child for whom things often go wrong. One day he receives the visit of Sewashi, a mysterious boy claiming to be his great grandson from the 22nd century who explains that he has come to see him because his future is a disaster that will keep his family in ruins for generations. Sewashi believes that they are still in time to do something and lends him his robot Doraemon to find the answer. In the beginning Doraemon doesn’t understand the problem, but after a few adventures together, the cosmic gat thinks he’s found the key: love.