The setting is 50 BC. The entire territory of Gaul is occupied by the Romans... Or is it? Wait a minute! A village inhabited by diehard Gauls continues to resist invasion. Julius Caesar, exasperated by the situation, decides on a change of tactic: since his armies cannot overthrow them by force, the Roman civilisation itself will have to conquer the Gallic barbarians. The plan is to build a luxury residential complex for rich Romans right next to the village, to be called "The Mansions of the Gods". Will our Gallic heroes be able to resist the lure of money and Roman comfort? Will their village be reduced to a tourist attraction? Asterix and Obelix will do everything they can to foil Caesar's plans.