MARCOS GARCÍA (San Sebastian, 1995) In summer 2012 he made two short films, one at the ESCAC in Barcelona (Sombras de Barrio), and another at San Sebastian’s Zinema Express (La Fuerza del Silencio). In late 2013, Marcos García collaborated for the first time on a video clip (Viejo Taylor’s El Perro) with the film critic and journalist from the Gara daily, Mikel Insausti. The result of this collaboration is the birth of Vinyland, an ode to the world of vinyl and music, with a script by Mikel, and co-directed, filmed and edited by Marcos. Aged only 20, this is his first feature film and it has been selected for the 63rd San Sebastian Film Festival. He is currently studying cinema at the Université Paris-Est Marne-La-Vallée.
MIKEL INSAUSTI (Zarautz, 1958) In the second half of the 70s, he went about his activity as a short filmmaker using Super-8, receiving numerous awards at the San Sebastian Amateur Film Festival. He studies cinema at the TAI and at the Faculty of Image Sciences in Madrid. He began working as a film critic in 1980.