Winner of the Jury Grand Prix at the Cannes Festival, this debut by Hungarian moviemaker László Nemes is set in Auschwitz, 1944. Saul Auslander is a Hungarian prisoner assigned to one of the Auschwitz crematorium ovens. He tries to save the body of a young boy he believes to be his son from the flames.