By 1970, Steve McQueen ruled Hollywood. Now the aspiring mogul and racing fanatic could do the movie that was his life's passion. The making of the film changed his life forever. The film interweaves stunning newly discovered footage and voice recordings with original interviews. It is the true story of how a cinema legend would risk almost everything in pursuit of his dream.