When pro kayaker Rafa Ortiz makes the decision to paddle over Niagara Falls, he sets in motion an incredible series of events that eventually takes on a life of its own. To prepare for this mission, Rafa enlists the help of world-renowned paddler Rush Sturges and a tight team of their friends. Together they go on a remarkable three-year journey from the rainforest rivers of Mexico to the towering waterfalls of the U.S. Northwest. Their journey concludes in Canada where the team plays a cat-and-mouse game with local police before Rafa’s mission comes to a heart-stopping climax at the iconic Falls.