A sombre drama set in the harsh world of the Japanese proletariat, always impotent against the shenanigans of the economic powers behind the industrial complexes. The tale of a woman who loses her husband in a work accident is the basis for a film premiered at the Berlin Festival and which follows in the footsteps of the great Japanese film classics of the 50s and 60s.