The portrait of a young Chinese director who has become one of the most important filmmakers of our time. The documentary, directed by Walter Salles, dwells on the question of memory (individual as well as collective) and cinema. Jia Zhang-ke returns to his birthplace, the Shanxi province in Northern China, and to the locations of his films. Premiered in the Berlinale's Dokumente Panorama section.