Hasparren, 1956. Amid great expectation, a documentary in the Basque language about the Basque Country was released in the local cinema. In the following months it was screened in other Basque and French towns on both sides of the border, and even in Paris, San Francisco and Dakar. But suddenly it disappeared from sight and everyone forgot about it. Sixty years later, filmmaker Josu Martinez sets out to find it.