After his exile from the United States, Losey made his debut in British cinema alongside Dirk Bogarde, later to become one of his actors fetiche. Bogarde plays a thug who attempts to rob a brilliant psychoanalyst, only to end up becoming the guinea pig in an experiment: to reform his delinquent tendencies. In this first British piece, signed as Victor Hanbury, Losey tested the strained atmospheres of human relations that would go on to earn him great fame only a few years later.