One of the most unusual and atypical films in Joseph Losey’s filmography is this unfettered period drama narrating the stormy relationship between an English aristocrat and a young gypsy girl determined to marry him for his fortune. Greek cinema’s leading star Melina Mercouri plays a female character whose subversive leverage was all of a novelty in the British films of the time.