One of Losey’s masterpieces and the film that earned him international recognition after its premiere at the Venice Festival. With a screenplay by the playwright Harold Pinter and brilliant performances by Dirk Bogarde and James Fox, this claustrophobic drama about an aristocrat who hires a new butler turns an everyday space into a nest of tensions and fears, while making an accurate reflection on class differences and power relations.