Once again Losey re-joins old friends: Harold Pinter, Dirk Bogarde and Stanley Baker are his accomplices in one of the director’s most emblematic films, Special Jury Prizewinner at the Cannes Festival. A seemingly peaceful atmosphere in an English university turns into a somewhat more disturbing scenario when exposed to Losey’s camera-magnifying lens: power struggles, clandestine relationships, repressed desire and existential tedium.