Losey won the Golden Palm at the Cannes Festival thanks to this exquisite staging of L.P. Hartley’s book, adapted for cinema by the playwright Harold Pinter. Julie Christie and Alan Bates, two of British cinema’s most emblematic actors, star in this beautiful tale of a secret love where the period reconstruction is no hindrance to the sharp and always contemporary approach of its director. The music by Michel Legrand and photography of Gerry Fisher do the rest.