Movie adaptation of one of Europe’s most important 19th century plays, Ibsen’s A Doll’s House. As the leading character of this classic and groundbreaking text in the field of defending women’s rights, Losey worked with Hollywood star Jane Fonda, who slipped perfectly into the role of the faithful wife who discovers the ability to impose herself on the stifling atmosphere around her.