Losey once again used the historical figure of Galileo Galilei to construct a reflection on intransigence towards those different to us and the repressive mechanisms of power. This adaptation of a text by Bertolt Brecht features a remarkable performance by the actor and singer Topol (Fiddler on the Roof) in the leading part.