In full swing of the Spanish transition to democracy, Losey shot this film with a screenplay by Spain’s Jorge Semprún, focussing on the uncertainty and confusion of anti-Franco exiles following the dictator’s death. A reflection on the indelible wounds left by fascism, starring one of French cinema’s greatest actors, Yves Montand. A prolongation of Alain Resnais’ La guerre est finie (The War is Over).