A police academy instructor tells cadets the tale of an officer who started hobnobbing with the mafia. Losey’s first approximation to the genre of police drama. The film belongs to Crime Does Not Pay, a series of shorts produced by Metro Goldwyn Mayer in the 30s and 40s.