Based on symbols and metaphors from Basque dances, Dantza is an imaginative musical film about the cycle of life and the development of society. Dance is used to deal with universal subjects in this film: amongst other things, survival, beliefs, celebrations, love and the never-ending struggle against death. The simple, clear narrative is backed up by songs, movement and rhythm.